Samenwerking met Spoor 10-14

11 lesuren wiskunde
10 lesuren Engels
9 lesuren Nederlands
7 lesuren Frans

Over Spoor 10-14

Spoor 10-14 is een uniek leertraject voor leerlingen in de leeftijd tien tot veertien jaar. Ieder kind volgt een persoonlijk leertraject. Dit kan betekenen dat sommige kinderen in groep 7 of 8 al vakken van het voortgezet onderwijs kunnen volgen, terwijl anderen in de eerste twee klassen van het voortgezet onderwijs extra aandacht kunnen besteden aan lezen en rekenen. Leerkrachten en docenten van zowel het basis- als het voortgezet onderwijs staan klaar om de kinderen te begeleiden bij het plannen en realiseren van hun eigen unieke leerpad. Dit pad is uitdagend en kan qua inhoud, vorm en tempo variëren, afhankelijk van de individuele leerling en het specifieke leergebied.

Opdracht

Het management van Spoor 10-14 heeft contact met ons opgenomen – met de vraag of wij een kleine groep leerlingen extra zouden kunnen ondersteunen in de vakken wiskunde, Nederlands, Engels en Frans. Na een aantal goede gesprekken hebben we besloten om voor ieder vak een aantal online Plusuren te organiseren. Een online Plusuur is een wekelijks terugkomende steunles van 50 minuten, die wordt gevolgd in kleine samenstelling. In samenspraak werd er op ons domein een speciale inschrijfpagina voor Spoor 10-14 gepubliceerd, waarop leerlingen zich konden inschrijven.

”Bij een klein groepje onderbouwleerlingen viel op dat ze een leerachterstand hadden in Engels, wiskunde, Nederlands en Frans. Daarom hebben we OnlineHuiswerkklas.nl benaderd voor de organisatie van een aantal extra lessen, in kleine samenstelling. Dit is succesvol verlopen, met op maat gemaakte lessen en duidelijke feedback over het verloop. De afstemming en communicatie met OnlineHuiswerkklas.nl tijdens het traject heb ik als zeer plezierig ervaren.”

Philip Lommers, Voormalig directeur Spoor 10-14 Onderwijs ’s-Hertogenbosch (a.i.)

Uitvoering

Uitvoering

Twee weken na het sluiten van de inschrijvingspagina konden de lessen beginnen. De bijlesdocenten die de online vakinhoudelijke lessen hebben verzorgd, waren allen uitgekozen vanwege hun uitmuntende vakkennis en didactische vaardigheden. De bijlesdocenten kregen ruim de tijd en een extra vergoeding om zich goed op de online lessen voor te bereiden.

Rapportage voor mentoren

Terugkoppeling

Wekelijks is een volledig gepersonaliseerd overzicht naar de mentoren van de leerlingen. In dit overzicht kwam naar voren welke leerlingen aanwezig waren en hoe de lessen zijn verlopen. De vertegenwoordigers konden hierop reageren met vragen, tips of opmerkingen.

Rapportage voor directieleden

Leerjaarcoördinatoren, team- of afdelingsleiders kregen toegang tot een overzichtelijke datapagina. Hier worden de afgenomen diensten, inzet, voortgang en resultaten weergegeven. Denk aan inzicht in opgehaalde tekorten, behaalde compensatiepunten en deelnamepercentages. Zo ontstaat grip op het proces en kunnen projecten gericht worden bijgestuurd.

Neem vrijblijvend contact op

We gaan graag met u in gesprek over wat wij voor uw school kunnen betekenen. Als u contact opneemt, wordt u teruggebeld door Jos Bart (adviseur schoolleiders) of Michiel van Gorp (directeur).

Jos Bart

Jos Bart

Adviseur schoolleiders, Online Huiswerkklas

"*" geeft vereiste velden aan

In welke dienst(en) bent u geïnteresseerd?*